5-7 (13355A) Akciós ár: 19 500 Ft
Egy zenekritikus szerint két ragyogó győztes volt, és egy legyőzött sem. Egy másik jelenlevő megjegyezte: "Thalberg az első, Liszt az egyetlen zongoraművész a világon". Pedig Liszt a valódi tudását csak saját, új zongoradarabjainak előadásával tudta megmutatni, ezért is volt szüksége az etűdsorozatra, amelyeket sokáig csak ő tudott eljátszani (majd csak a Liszt-növendékek feltűnésével kezdték mások is játszani). A ciklus végleges változatát (Transzcendens etűdök – Douze Études d'exécution transcendante, S. 139) egyébként már weimari tartózkodása alatt készítette el, 1851-ben. Szintén még svájci tartózkodása alatt, a természet közelsége hatására kezdte írni (1835 és 1838 között) az Album d'un voyageur (Egy utazó naplója) (S. 156) című zongoradarabjait, amelyből későbbi, szintén weimari átdolgozás után született a Zarándokévek I, Svájc (S. 160) című sorozata. Ennek mintájára született később a Zarándokévek második, itáliai sorozata (benne a Petrarca-szonettekkel és a Dante-szonátával. A harmadik Zarándokévek (S. 163) sokkal később születtek.
Ennek ellenére az etűdöknek több feldolgozása is született, például az alábbi kétzongorás verzió. 4. Kaikhosru Shapurji Sorabji – Opus clavicembalisticum Az angol-indiai Sorabji művének már a címét kiejteni sem egyszerű, lejátszani pedig még nagyobb feladat. A 12 tételből álló darab – a tempótól függően – nagyjából 4 óra hosszúságú, ami 1930-as keletkezésekor rekordnak számított. Bár később Sorabji 9 órán át tartó műveivel saját magát is túlszárnyalta… 5. Charles Valentin Alkan – Versenymű szólózongorára Alkan Liszt és Chopin barátja volt, és pályatársai mellett a legjobb zongoristák közé tartozott az 1830/40-es évek Párizsában. Versenymű szólózongorára című háromtételes darabját igen ritkán játsszák, ugyanis a zongorának egyszerre kell megszólaltatnia a saját és a zenekar szólamát is. 6. Chopin – cisz-moll etűd (op. 10. no. 4. ) Chopin 27 etűdje közül cisz-mollban írt darabja az egyik legnehezebb. A tizenhatod ritmusértékek folyamatos játéka megköveteli a szűk és a széles kézhelyzetek állandó váltakoztatását.
Barokk mű, lehet tánc, vagy többszólamú szerkesztést bemutató darab; Bach: 18 kis prelúdium (EMB 1879) 13, 15, 18, Händel: Válogatott darabok (EMB 4250, EMB 6990, EMB 6991, EMB 4321, EMB 13165), Telemann: Kezdők zongoramuzsikája (EMB 13452) nehézségi szintjén. Klasszikus szonatina vagy szonáta-tétel, könnyebb variáció; Könnyű szonatinák (EMB 2719), 15 könnyű szonáta, Szonatina album (EMB 1280), Clementi: C Op. 36 (Ricordi) Nr. 3., Haydn: D Hob. XVI/4, (Universal) Beethoven: 6 könnyű variáció egy svájci népdalra, Csurka: Szonatina-gyűjtemény (EMB 14412) nehézségi szintjén. Romantikus mű; Schumann: Emlékezés (EMB 13543 kötetben), Színházi utóhangok, Csajkovszkij: Édes álmodozás (EMB 6715 kötetben), Pacsirtadal (EMB 6715 kötetben), Schubert: Táncok (EMB 13212), Keringők (EMB 7355) nehézségi szintjén. XX. századi mű; Bartók Béla: Mikrokozmosz III. 84 Mulatság, 90 Oroszos 91-92, Kromatikus invenció IV/97 Notturno, Kodály: Gyermektáncok (Boosey & Hawkes) 5-10 nehézségi szintjén. A három mű közül lehetőség szerint egy éneklő, egy pedig virtuóz jellegű legyen.