4. Ki kell választani, azután kiképezni espereskerületenkint öt, de legalább három vezető munkatársat, az úgynevezett espereskerületi szakosztályi előadókat. Ennél a pontnál tisztelettel kérem a kerületi esperes urakat, szíveskedjenek kellő információszerzés után velem közölni, kik alkalmasak a kerület öt vagy három szakosztályának előadói tisztségeire, hogy kineveztetésük iránt a megyés püspök úr Őnagyméltóságának előterjesztést tehessek. Minthogy pedig az Orsz. Elnökség f. év augusztus l-ig adott nekem terminust a kinevezett előadók névsorának felterjesztésére, az esperes urak véleményes nyilatkozataikat a most következő július hó 20-ikáig küldjék be hozzám, hogy a javaslatba hozottak kinevezése iránt a püspök úr Őe^ciájához fordulhassak. A lelkész urak a statisztikai íveket pontosan a valósághoz híven három példányban állítsák ki. Két példányt f. é. július 15-ig ker. esperesi úton a ker. esperes! tanácshoz tegyenek át. A ker. esperes urak a gyűjtőboríték hátlapján olvasható módon járjanak el s a szakosztályi előadók által átvizsgált, észrevételezett, alírt, a ker.
Az egyházművész elmondta, hogy a ruha hátoldalán található a romániai pápalátogatás logója a Járjunk együtt! magyar nyelvű mottóval. A görög katolikus egyházi szervezet kiépítése is folytatódott a 19. században. 1816-ban a munkácsi egyházmegye felosztásával létrehozták az eperjesi unitus püspökséget, amelynek hívei a Zemplén és Sáros megyei ruszin és szlovák anyanyelvű népességből kerültek ki. 1853-ban került sor az önálló román görög. A Hajdúdorogi Görög Katolikus Püspöki Levéltár kiadványai Belme László, Az Istenszülő pócsi kegyképének csodatevő könnyezése, 1696. november 4. -december 8. : A 300 éves máriapócsi kegykép története a levéltári források tükrében: Történelmi és teológiai áttekintés, Budapest, 1997 árium. Szent Imre Plébánia Értesítője, A. Szent Imre Plébánia Hírei. Szent Imrés Egyetemi Leányotthon Elkészült Ferenc pápa csíksomlyói miseruhája, amelyen egyebek mellett a helyi Mária-kegyszobor látható - adta hírül hétfőn a erdélyi katolikus hírportál. Az erdélyi római katolikus egyház hivatalos hírportálja szerint vasárnap varrták az utolsó öltéseket a miseruhán, amely Sabău Trifu Cristina szatmárnémeti tervező munkája Június 2-án a pápa Balázsfalván avat boldoggá egy szentmise keretében hét román vértanú görög-katolikus püspököt.
A dédai görög katolikus hívek nevében Halavács János köszöntötte Szabó Konstantint. Hálát adott Istennek, hogy elérkezhetett ezen ünnepnap, melyet Konstantin atya korábbi szolgálati helyén, egykori hívei körében ünnepelhet. Majd Demkó Ferenc esperes a Kr. e. 8. században élt Izajás próféta életéről és Izrael népének elhurcoltatásáról szólt. Mint az atya magyarázatában elmondta, ebben a korszakban a nép megtörik, megbűnhődik vétkéért, el kell szenvednie az elhurcoltatást Babilonba. De a reményt a szabadulásra nem adják fel, mivel mindig akadnak olyan istenfélő emberek, próféták, akik annak lángját nem hagyják kialudni. "1982-ban, amikor népünk még a szolgaság igája alatt sínylődött, egy fiatalember úgy döntött, Istent fogja szolgálni. Dönt és cselekszik, noha van olyan családtag, aki figyelmezteti: "Csak meg ne bánd. " De ő megy. (…) Isten munkája csodálatos: ő ismerte a jövőt, és tudta, hogy az akkor még huszonéves fiatalember arra hivatott, hogy "babiloni fogságban" élő népének papja legyen. "
A 7–8. században a liturgia egyre többet vett át az Ószövetségben leírt ruházatból, eszközökből, a szentség mind fontosabbá vált a liturgiában, és ez kifejeződött a ruházatban is, nagyobb szerepe lett a szépségnek, a díszítésnek. Az előadó bemutatta a liturgikus alapöltözeteket is. A vállkendő (humerale) valamilyen sál lehetett a hideg ellen, de védte a hang, a szó tisztaságát is. Ugyanígy erősítette a pap lelkét is, amire Szent Pál apostolnak az Efezusiakhoz írt levele utal a vállkendőhöz kapcsolódó imádsággal: "Helyezd, Uram, fejemre az üdvösség sisakját, hogy ellenálljak az ördög támadásainak" (Ef, 6, 17). A pap beöltözés közben fohászkodott így az Úrhoz. Az alba vagy miseing a tunikához hasonlít. Színe fehér, a szív tisztaságát fejezi ki. A Jelenések könyvére utal, a hosszú, fehér ruhába öltözött népekre, akik fehérre mosták ruhájukat a Bárány vérében (Jel 7, 13–14). Ez a fehérség minket arra emlékeztet, hogy ez nem az eredeti ártatlanság ruhája, hanem a Jézustól kapott tisztaság, amelyet folyamatosan megkapunk.